25.05.2021
Tehnopol ja Janssen aitavad tuua innovatsiooni depressiooni ravisse
Möödunud neljapäeval toimus Tehnopoli Connected Health klastri ja Janssen Eesti (Johnson&Johnson Eesti) koostöös töötuba eesmärgiga tuua vajalikku innovatsiooni depressiooni valdkonda.
Töötuppa panustasid mitmed spetsialistid: psühhiaatrid, perearstid, vaimse tervise õed, patsientide esindajad ja riigi esindajad. Veebitöötoa raames tuvastati depressiooniga diagnoositud patsientide ja neid aitavate ravimeeskondade probleemid ja vajadused.
Connected Health klastri juhi Piret Hirve sõnul oli meeldiv näha kõikide üritusel osalenute aktiivset ja asjatundlikku panustamist. “See näitab, et teema on oluline ja lahenduste leidmiseks ollakse valmis pingutama. Oluline on positiivset voogu kasutada, viia pakutud ideed järgmisele tasemele ning asuda tehnoloogiate otsingule, mis toetavad probleemide lahendamist. Klaster aitab realiseeruda tulevikulahendustel, mis tervishoiuvaldkonda arendades meile kõigile kasu toovad,” sõnas Hirv.
Töötoa järgselt liituvad projektiga IT-partnerid, kellega koos on plaanis kõige põletavamatele vajadustele lahendused luua ja tekitada innovatsiooni depressiooni ravisse.
Miks me seda teeme?
- WHO andmetel on depressioon enim levinud psüühikahäire, põhjustades märkimisväärset tervisekaotust. Depressioon on haigusena kompleksne, muutes nii diagnoosimise kui ravimise keeruliseks.
- Esmatasandi roll on depressiooni ravis väga tähtis, kuid suurt osa patsiente ei kutsuta järelvisiidile või nad ei käi seal. Samas on teada, et depressioon ei parane ühe visiidiga.
- Vaimse tervise alased uuringud ja statistika näitavad, et vajadus vaimset tervist toetavate teenuste järele kasvab märgatavalt. Eestis on juba täna puudu 30–40 psühhiaatrit. Samuti on puudus kliinilistest psühholoogidest, koolipsühholoogidest, vaimse tervise õdedest, perearstidest.
Allikas: Vaimse tervise roheline raamat (Sotsiaalministeerium, 2020)
Projektiga üritame kõiki võtmeosapooli kaasates arutada ja leppida kokku, millised on ravimeeskonna ja patsiendi jaoks probleemid, mille lahendamisel võiks olla abi tehnoloogiast. Pärast seda saavad arendusmeeskonnad võimaluse arendada tehnoloogilist lahendust, mis lähtub ravimeeskonna ja patsiendi vajadustest.