31.10.2024
Jätkusuutlikkus kui strateegiline valik – idufirmade uus konkurentsieelis
Jätkusuutlikkus pole enam ainult suund, vaid ettevõtete jaoks hädavajalik strateegiline eesmärk, et tagada konkurentsivõime muutuvas maailmas. Suurenev nõudlus keskkonna- ja ühiskonnahoidlike lahenduste järele sunnib idufirmasid mõtlema laiemalt – mitte ainult oma toodete ja teenuste arendamise, vaid ka nende mõju üle. Uus programm – Zebra ScaleUp – aitabki kasvuettevõtetel töötada välja äristrateegia, mis on kookõlas kestlikkuse printsiipidega.
Tehnopoli ja Soome koostööpartneri, Haaga-Helia ülikooliga koostöös loodud Zebra ScaleUp programm alustas 8. oktoobril sündmusega, mis tõi osalejateni väärtuslikku teavet ettevõtte skaleerimisest ja investeerimisest jätkusuutlikesse idufirmadesse.
Üritusel jagasid oma edulugusid Eesti edukad kasvuettevõtted Roofit.Solar ja Raiku Packaging. Mõlemat ettevõtet ühendab asutajate ääretu pühendumus ja eesmärgile orienteeritus. Roofit.Solar kaasasutaja Helen Anijalg tõi esile toetused, mida nad on aastate jooksul saanud. Inkubaatori ja kiirendiprogrammid, ülikoolide ning riigi poolt juhitud toetusökosüsteemid on olnud hindamatud kontaktide loomisel, tagasiside saamisel ja toote testimisel enne järgmiste sammude astumist.
Zebra ScaleUp bootcamp aitab ettevõtetel kasvuks valmistuda
Eesti rohetehnoloogia riskikapitaliettevõte 2C Ventures käivitas käesoleva aasta jaanuaris 50 miljoni euro suuruse fondi. Ettevõtte asutaja Hendrik Reimand andis ülevaate fondi investeerimisstrateegiast, kus on olulisel kohal globaalsed eesmärgid, läbimõeldud tootearendus ja teadlikkus investorite ressurssidest ning ühendustest, mis aitavad ettevõttel maksimaalset kasu saavutada.
Eelmainitu on fookuses ka novembri lõpus toimuval Zebra ScaleUp bootcampis, milles saavad osaleda 20 valitud kasvuettevõtet. Bootcampi raames saavad ettevõtted nõu ja juhiseid kogenud ekspertidelt tootearenduse, meeskonna ülesehituse, investeeringuvalmiduse ja globaalsete turgude vallutamise osas. Lisaks saavad osalejad tuge kogukonna kaudu. Valitud ettevõtted töötavad ühiselt oma eesmärkide saavutamise nimel ning üksteiselt õppimine ja toetus omab seejuures suurt väärtust.
Jätkusuutlikkuse strateegia aitab äri kasvatada
Greenstepi jätkusuutlikkuse teenuste juht Ella Tanskanen rõhutas usaldusväärse jätkusuutlikkuse andmestiku olulisust. Uued ettevõtted vajavad tõenduspõhiseid andmeid, et konkureerida suurte tegijatega maailmas, kus ESG-raporteerimine mängib võtmerolli.
Soome investor ja sariettevõtja Mikko-Pekka Hanski ning Helsingi Ülikooli professor Kim Yrjälä käsitlesid väljakutseid, millega jätkusuutlikud ettevõtted rahastuse leidmisel kokku puutuvad. Hanski rõhutas, et üha enam investoreid huvitab ettevõtete ja toodete mõju: kuidas need kujundavad klientide elu ning avaldavad ühiskondlikku või keskkondlikku mõju kogu maailmas.
Zebra ScaleUp bootcamp aitab ettevõtetel luua jätkusuutlikkuse strateegiat. Osa programmist keskendub algse sotsiaalse ja keskkonnamõju strateegia väljatöötamisele. Kõigile osalejatele pakutakse ka juhiseid ja põhimõtteid jätkusuutlikuks kasvuks.
Bootcamp toimub 28.-29. novembril ja ettevõtetel on võimalik programmiga liitumiseks veel kandideerida. Lisainfo saamiseks vaata zebrascaleup.eu.