Funderbeami platvormil kapitali kaasav iduettevõte FitSphere otsustas miinimumeesmärki vähendada

Tehnopoli linnakus asuv iduettevõte FitSphere alustas jaanuari alguses Funderbeami platvormil kapitali kaasamist ja tänaseks on ettevõte täitnud 122% miinimumeesmärgist. FitSphere’i kaasasutaja Karl Vihul selgitab, miks nad otsustasid miinimumeesmärki tuua kaks korda madalamale tasemele, kui see oli varem.

“Olles kogunud palju väärtuslikku tagasisidet, oleme võtnud vastu otsuse vähendada Funderbeamis minimaalset ja maksimaalset kapitali kaasamise eesmärki vastavalt 100 000 ja 200 000 euroni,” ütles Vihul. “Sellest lähtuvalt langetasime ka valuatsiooni 3,7 miljonilt eurolt 3 miljoni euroni. Kuna miinimumi vähendamisega saame esialgu planeeritud tegevused tehtud osaliselt, nimetasime käesoleva vooru umber bridge ehk sildfinantseeringuks. See on ka põhjus, miks otsustasime vähendada valuatsiooni. Sildfinantseering viib meid Eestis täiesti uuele tasemele, mis annab hea põhja uue oluliselt suurema kapitali kaasamise vooru ettevalmistamiseks (sildfinantseeringu õnnestumisel on runway 12 kuud).”

Sildfinantseeringuga plaanitakse Eestis käesoleval aastal tõsta allalaadimiste arvu (hetkel on see 19 000, eesmärgiks on 70 000 allalaadimist) ning kasvatada müügitulu eelmise aasta 22 000 eurolt 150 000 euroni.

Miks käesolev kaasamine ei läinud nii nagu algselt plaanitud?

1. Ärimudeli selgus. “Potentsiaalsed investorid ei mõistnud esimese hooga piisavalt hästi, et kui meil on tasuta äpp, siis kuidas me raha teenime. Hetkel on FitSphere’i peamiseks sissetulekuallikaks koostööpartnerid, kes ostavad äpist turundus- ja imagokampaaniaid. Juba on  liitunud esimesed kuutasulised preemium kasutajad ning kevadest saavad ettevõtted ja asutused hakata korraldama oma töötajatele kinniseid võistlusi,” rääkis Vihul.

2. FitSphere’i nähakse kui “vitamiini”, kuid Eesti turul on FitSphere koostööpartnerite jaoks “valuvaigisti”. “Seda eriti väiksemate ettevõtete jaoks, kes otsivad kuluefektiivseid turunduskanaleid,” selgitas Vihul. “Suured ja küpsed ettevõtted soovivad see-eest kasutada pidevalt uusi innovatiivseid võimalusi, et oma brändi esile tõsta ning seda FitSphere ka pakub. Terved eluviisid on inimeste jaoks järjest tähtsamad ning see on globaalne trend. Ettevõtete ja organisatsioonide jaoks on aga järjest olulisem olla sotsiaalselt vastutustundlik, mistõttu üha rohkem turundusrahast hakatakse suunama digikanalitesse, nagu FitSphere, mis mõjuvad positiivselt ettevõtte üldisele kuvandile.”

3. Väljakutserohke ajastus. “Palju esmapakkumisi börsil, energiahindade kriis, mis on mõjutanud osade jaeinvestorite kindlustunnet ja mõned investorid on kartnud investeerida ühisrahastusplatvormide kaudu detsembris toimunud meedia kajastuste tõttu,” sõnas Vihul.

Vihuli sõnul on nad turgu kuulda võtnud ning mõned kuud peale sildfinantseeringu sulgemist alustavad uue kaasamisvooru ettevalmistamisega, kuhu lähevad juba hoopis teistsuguste teadmistega.

FitSphere on Eestis loodud liikumist premeeriv äpp, mis seitsme tegevuskuuga on jõudnud 19 000 allalaadimiseni. Äppi on selle aja jooksul auhindade ja preemiate väljapanemiseks kasutanud üle 140 ettevõtte. Ettevõtte müügitulu on suurenenud 900 eurolt juulis 5000 euroni detsembris 2021. FitSphere’i kapitali kaasamine Funderbeami platvormil kestab 7. veebruarini.

Meie partnerid

Ole kursis põnevate innovatsiooniuudistega