29.10.2023
Rahvusvaheline Korvpalliliit: Eesti idufirma teeb oma valdkonnas revolutsiooni
Scorestars (endise nimega Cryplect) alustas hiljuti koostööd Rahvusvahelise Korvpalliliiduga (FIBA) ja uuel hooajal on fännidel võimalus mängida tuliuut fantaasiamängu BCL (Basketball Champions League) Fantasy. Oktoobri alguses osales Tehnopol Startup Inkubaatori programmist välja kasvanud Scorestars Šveitsis FIBA kohtumisel, kus jagati oma kogemusi ja saadi häid kontakte.
FIBA hinnangul on Scorestars tegemas revolutsiooni selles, kuidas fännid ning nende lemmikklubid võiks suhestuda. FIBA peakontor – nimega the House of Basketball – asub Šveitsi külas Mies. Scorestars tutvustas seal rahvusvahelistele korvpalliklubidele ja teistele kohalviibijatele oma tegemisi ja koostöövõimalusi.
Kohapeal oli 32 erinevat klubi, kes kõik mängivad FIBA Basketball Champions League’is ning läbi kelle on võimalik kohalikele turgudele laieneda. Näiteks olid seal Itaalia, Belgia, Prantsusmaa, Portugali ja Kreeka klubid, kes kuulsid Scorestarsi väärtuspakkumisest esmakordselt ning andsid mõista, et ka nende riikide korvpalliliiga juhid võiksid olla huvitatud.
„Kohtumised läksid edukalt. Meil õnnestus jagada oma edulugu turgudel, kus juba tegutseme ning innustada Euroopa tipp-korvpalliklubide juhte meiega sama rada astuma,“ rääkis Scorestarsi kaasasutaja ja turundusjuht Samuel Vard. Ta lisas, et spordiorganisatsioonid võivad olla konservatiivsed ja toimetada üpriski suletud seltskonnas, aga neid võeti väga soojalt ja professionaalselt vastu.
Täna on maailmas veel kaks ettevõtet, kes ühel või teisel moel sarnanevad Scorestarsiga. Mõlemad neist on loodud Prantsusmaal. Samuel Vard sõnas, et erinevusi nende toote ja konkurentide vahel on aga mitmeid. „Meie pakume korvpallifännidele võimalust koguda nii pildi- kui videokaarte oma lemmikmängijatest. Digitaalsete kaartidega on võimalik mängida fantaasiamängu. Lisaks on meie strateegia väga koostööpartnerite sõbralik, mis tähendab, et selle eest, et me nendega koostööd teeksime, ei pea nad midagi maksma. Seisame üheskoos eesmärgi eest tuua Euroopa korvpallifännid ühtsele digitaalsele platvormile, milleks juba enam kui kümnel turul on Scorestars,“ rääkis Vard.
Uutele turgudele sisenemiseks on ettevõte pidanud ületama mitmeid takistusi. Üheks näiteks on platvormi kohandamine inglise keelest leedu, türgi ja heebrea keeltesse. Kuna iga kohalik liiga on erinev, siis tuleb alati ka platvormi kohandada, et vastata sihtriigi fännide ootustele. „Kui me mõned aastad tagasi Scorestarsi arendama hakkasime, siis mõistsime õige pea, et peame looma võimalikult dünaamilise arhitektuuriga tehnoloogilise süsteemi, mis tähendab, et meil on võimalik arendada nii erinevatel turgudel kui ka erinevatele fännitüüpidele erinev mänguloogika ja fännikogemus,“ lausus Vard.
Täna on Scorestars ametlik partner neljale suurele spordiorganisatsioonile, kes haldavad omakorda enam kui 70 korvpalliklubi. Järgnevatel aastatel on plaanis laieneda üle Euroopa, kattes lõviosa Euroopa tippkorvpalli maastikust. Uutele turgudele sisenedes on Scorestarsi peamisteks koostööpartneriteks kohalikud korvpalliliigad, aga järgmistel aastatel plaanib ettevõte suurendada koostööd ka korvpalliklubidega, et pakkuda nende fännidele personaalsemat kasutajakogemust.
Scorestars käis Švetsis projekti Northbound Scaleups (NBSCALE) raames. NBSCALE on Tehnopoli, Turu Teaduspargi (Soome) ja Movexumi (Rootsi) ühisprojekt, mille eesmärk on aidata ettevõtetel uutele turgudele laieneda.